Podyplomowe Studia Dydaktyki Języka Angielskiego adresowane są do osób, które pragną zdobyć kwalifikacje w zakresie nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół określonych w rozporządzeniu MENiS z 12 marca 2009 r.
Korzyści z posiadania dyplomu Podyplomowych Studiów Dydaktyki Języka Angielskiego:
- Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych (druk MEN),
- Uzyskanie uprawnień do nauczania języka angielskiego w placówkach oświatowych.
NASZE ATUTY:
- Największa liczba godzin zajęć przy najniższej cenie.
- Nauka w budynkach w ścisłym centrum Poznania (dobra komunikacja, studenci z całej Polski).
- Systematycznie rosnąca liczba słuchaczy.
- Najlepsza kadra w Polsce – dydaktycy języka angielskiego z wieloletnim doświadczeniem.
- Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu tego typu studiów.
ADRESACI STUDIÓW
- Absolwenci studiów wyższych (I lub II stopnia) innych niż filologia angielska, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje pedagogiczno-dydaktyczne niezbędne do nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół a znają język angielski na minimalnym poziomie C1 (wg.ESOKJ) lub ukończyli studia wyższe zawodowe lub magisterskie w kraju anglojęzycznym . Kandydaci, którzy nie osiągnęli poziomu C1 również mogą podjąć studia i w czasie ich trwania realizować kursy na poziomie C1.
- Absolwenci studiów wyższych (I lub II stopnia) kierunku filologia angielska, którzy podczas studiów nie uzyskali kwalifikacji pedagogiczno-dydaktycznych niezbędnych do nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół, a chcieliby takie kwalifikacje nabyć.
- Czynni nauczyciele języka angielskiego bez kwalifikacji pedagogiczno-dydaktycznych z zakresu języka angielskiego, którzy chcieliby uzupełnić brakujące kwalifikacje w zakresie psychologii i pedagogiki, dydaktyki przedmiotowej, emisji głosu oraz technologii informacyjnej.
UZYSKANE KWALIFIKACJE
Po zakończeniu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela absolwent:
- Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się.
- Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu.
- Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.
- Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
Słuchacze PSDJA otrzymują świadectwo ukończenia Podyplomowych Studiów Dydaktyki Języka Angielskiego z oceną końcową, która jest średnią ocen uzyskanych z wszystkich przedmiotów objętym zaliczeniem.
Świadectwo ukończenia PSDJA daje absolwentom pełne kwalifikacje pedagogiczno-dydaktyczne do nauczania języka angielskiego w odpowiednich typach szkół, zgodnie z rozp. MEN z dn.12.03.2009 oraz MiSW z dn. 17.01.2012.
W przypadku absolwentów studiów wyższych innych niż filologia angielska, świadectwo ukończenia SPDJA wraz z odpowiednimi certyfikatami potwierdzającymi merytoryczną znajomość języka angielskiego (poziom C1 wg. ESOKJ) daje absolwentowi pełne kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w odpowiednich typach szkół.
Jeśli kandydat nie posiada odpowiedniego certyfikatu może podjąć studia, jednak kwalifikacje zdobędzie po uzyskaniu odpowiedniego certyfikatu.
Zgodnie z rozporządzenia MNiSW z dnia 17.01.2012
- Absolwenci studiów I stopnia uzyskują kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkołach podstawowych.
- Absolwenci studiów II stopnia uzyskują kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkołach średnich – gimnazjum, technikum, szkoły zawodowe, liceum ogólnokształcące i profilowane.
PROGRAM ZAJĘĆ
Program studiów jest zgodny z rozporządzeniem MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 i obejmuje realizację dwóch modułów: modułu 2 i 3 w/w rozporządzenia. Zgodnie z nim absolwent studiów I stopnia uzyskuje przygotowanie do nauczania w szkolnictwie podstawowym, natomiast absolwent studiów II stopnia do nauczania w szkolnictwie ponadpodstawowym.
Przygotowanie w zakresie psychologiczno-pedagogicznym:
- Ogólne przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne:
- psychologia – 45 godzin
- pedagogika – 45 godzin
- Przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne do nauczania na danym szkolnym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych:
- dla szkoły podstawowej – psychologia – 30 godzin., pedagogika – 30 godzin
- dla szkolnictwa ponadpodstawowego – psychologia – 30 godzin ,pedagogika – 30 godzin
- Praktyka ogólno-pedagogiczna – 30 godzin
- Przygotowanie w zakresie dydaktycznym:
- Podstawy dydaktyki – 30 godzin
- Dydaktyka przedmiotowa na danym szkolnym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych.Dla szkoły podstawowej – 90 godz. Dla szkolnictwa ponadpodstawowego – 90 godz.
- Praktyka dydaktyczna – 150 godzin /odpowiednio dla każdego etapu/
Praca własna (dydaktyka szczegółowa) – proponuje się wykorzystanie 80 godzin pracy własnej (45/45)- według następującego podziału: 10 godzin obserwacji lekcji według określonych kryteriów, 10 godzin autoobserwacji lekcji według określonych kryteriów, 60 godzin przeznaczonych na pracę typu – projekt – polegającą na przygotowaniu „dossier” – pracy podyplomowej dotyczącej cyklu lekcji powiązanych tematycznie lub problemowo.
DOSSIER powinno zawierać konspekty, zestaw pomocy dydaktycznych, krótki komentarz oraz bibliografię. Istotną częścią mogą być autentyczne wybrane prace uczniowskie związane z realizacją tematu.
Przedmioty dodatkowe
- Higiena i emisja głosu – 12 godzin
- Bezpieczeństwo i higiena pracy – 4 godziny
- Technologia informacyjna – 4 godziny
- Gramatyka pedagogiczna – 15 godzin
- Fonetyka praktyczna – 15 godzin
Proponujemy w sumie 470 godzin zajęć oraz 150 godzin praktyk pedagogicznych.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Zajęcia Podyplomowego Studium Dydaktyki Języka Angielskiego odbywają się w trybie zaocznym w odstępach dwu lub trzytygodniowych w formie dwudniowych zjazdów sobotnio-niedzielnych.
Ponadto nieodłącznym elementem przygotowania pedagogicznego jest odbycie pozytywnie ocenionych praktyk pedagogicznych.