
Zostań z nami - innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO
Edytuj treść
Projekt „Zostań z nami – innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 1 „Umiejętności”, Działanie 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym”, naboru „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop outu” w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Projekt zgodny jest z zasadą zrównoważonego rozwoju (m.in. stosowanie zasad zielonego biura, komunikacji zdalnej, zapobieganiu wykluczeniu społ.), Kartą Praw Podstawowych UE oraz Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych.
-
Tytuł projektu:
-
Zostań z nami - innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO
-
Numer umowy:
-
FERS.01.05-IP.08-086/25-00
-
Data rozpoczęcia realizacji projektu:
-
2025-09-01
-
Data zakończenia realizacji projektu:
-
2028-10-31
-
Wartość projektu:
-
4 995 611,27 PLN
-
Dofinansowanie z Funduszy Europejskich:
-
4 844 611,27 PLN
Edytuj treść
Celem projektu jest wzrost efektywności zarządzania WSJO w latach 2025-2028 w celu minimalizowania zjawiska przedwczesnego kończenia nauki, którego przyczyny określono na podstawie własnych analiz oraz w oparciu o badanie przeprowadzone przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, w związku z koniecznością dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb rozwoju gosp. oraz zielonej i cyfrowej transformacji z uwzględnieniem stworzenia systemu monitorowania zjawiska drop-out.
Edytuj treść
-
Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu (Uczelnia) jako podmiot bezpośrednio korzystający ze wsparcia EFS +
-
pracownicy WSJO – nauczyciele akademiccy (30 osób, które wezmą udział w szkoleniach)
-
studenci WSJO (140 osób biorących udział w zajęciach wyrównawczych)
-
pośredni odbiorcy wsparcia (interesariusze pośredni) - uczniowie/uczennice szkół średnich, kandydaci/tki na studia
Edytuj treść
-
Zadanie 1 - Stworzenie systemu monitorowania zjawiska drop-out
-
opracowanie zarządzenia Rektora zawierającego opis postępowania oraz zakres zadań przypisanych poszczególnym jednostkom organizacyjnym Uczelni
-
zatrudnienie w wymiarze 1 etatu pracownika ds. monitorowania drop-outu,
-
zakup systemu informatycznego do monitorowania drop-outu.
-
Zadanie 2 - Optymalizacja procesu rekrutacji
-
spotkania w szkołach ponadpodst.: prezentacja specyfiki poszczególnych kierunków studiów, perspektyw rozwoju i zatrudnienia,
-
opracowanie filmów skierowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych, w celu praktycznego zaprezentowania programów studiów oraz zagadnień poruszanych w ich trakcie (utworzenie Centrum E-learningu),
-
rozbudowa systemu informatycznego REKRUTACJA o nowe funkcjonalności umożliwiającego kompleksowe zarządzanie procesem rekrutacji.
-
Zadanie 3 - Wsparcie Biura Karier
-
wzmocnienie działalności BK poprzez zatrudnienie doradcy zawodowo/edukacyjnego w wym. pełnego etatu,
-
zakup systemu informatycznego dedykowanego dla Biur Karier.
-
Zadanie 4 - Działania prewencyjne na rzecz zmniejszenia drop-out
-
zajęcia wyrównawcze z praktycznej nauki języka oraz tematów najbardziej problematycznych dla 140 studentów Uczelni,
-
zatrudnienie psychologa w wymiarze 1/2 etatu, w ramach projektu zaplanowano zapewnienie wsparcia psychologa obejmujące m.in. z radzeniem sobie ze stresem, trudnościami emocjonalnymi, rozwiązywania problemów z nauką,
-
zakup kabin akustycznych oferujących spokojne środowisko sprzyjające koncentracji i skupieniu,
-
zakup systemu informatycznego wraz z aplikacją mobilną wspierające studentów w bardziej efektywnej komunikacji na linii uczelnia student uczelnia.
-
Zadanie 5 - Innowacje w kształceniu - wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji oraz szkolenia nauczycieli akademickich
-
utworzenie Centrum E-learningu, w ramach projektu zostanie powołana jednostka, zatrudnieni pracownicy oraz zakupione wyposażenie. Główne zad.: tworzenie materiałów dydaktycznych dla studentów w celu samokształcenia,
-
rozszerzenie posiadanej przez uczelnię platformy edukacyjnej o aplikację mobilną wspierającą organizację i prowadzenie kształcenia hybrydowego,
-
doposażenie sal dydaktycznych w nowoczesny sprzęt,
-
rozbudowa systemu informatycznego Dziekanat o nowe funkcjonalności,
-
szkolenia z nowoczesnych metod dydaktycznych w tym związanych z tworzeniem materiałów do e-learningu. W ramach projektu szkoleniami zostanie objętych 30 nauczycieli..
Edytuj treść
-
Główne rezultaty projektu:
-
WSJO stanie się Uczelnią, która dostosuje kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.
-
Minimum 126 studentów/tek nabędzie kompetencje z poszczególnych zagadnień w ramach kompleksowych udokumentowanych zajęć wyrównawczych.
-
Minimum 27 nauczycieli akademickich nabędzie kompetencje w ramach organizowanych dla nich szkoleń z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych.
-
Rezultat długoterminowy:
-
obniżenie wskaźnika drop-outu na WSJO
Edytuj treść
Harmonogram zostanie uzupełniony, gdy dostępne będą konkretne formy wsparcia.
Edytuj treść