Przejdź do treści

Zostań z nami - innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO

Edytuj treść
Projekt „Zostań z nami – innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 1 „Umiejętności”, Działanie 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym”, naboru „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop outu” w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Projekt zgodny jest z zasadą zrównoważonego rozwoju (m.in. stosowanie zasad zielonego biura, komunikacji zdalnej, zapobieganiu wykluczeniu społ.), Kartą Praw Podstawowych UE oraz Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych.
  • Tytuł projektu:
  • Zostań z nami - innowacyjne podejście w przeciwdziałaniu zjawisku drop out na WSJO
  • Numer umowy:
  • FERS.01.05-IP.08-086/25-00
  • Data rozpoczęcia realizacji projektu:
  • 2025-09-01
  • Data zakończenia realizacji projektu:
  • 2028-10-31
  • Wartość projektu:
  • 4 995 611,27 PLN
  • Dofinansowanie z Funduszy Europejskich:
  • 4 844 611,27 PLN
Edytuj treść
Celem projektu jest wzrost efektywności zarządzania WSJO w latach 2025-2028 w celu minimalizowania zjawiska przedwczesnego kończenia nauki, którego przyczyny określono na podstawie własnych analiz oraz w oparciu o badanie przeprowadzone przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, w związku z koniecznością dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb rozwoju gosp. oraz zielonej i cyfrowej transformacji z uwzględnieniem stworzenia systemu monitorowania zjawiska drop-out.
Edytuj treść
  • Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu (Uczelnia) jako podmiot bezpośrednio korzystający ze wsparcia EFS +
  • pracownicy WSJO – nauczyciele akademiccy (30 osób, które wezmą udział w szkoleniach)
  • studenci WSJO (140 osób biorących udział w zajęciach wyrównawczych)
  • pośredni odbiorcy wsparcia (interesariusze pośredni) - uczniowie/uczennice szkół średnich, kandydaci/tki na studia
Edytuj treść
  • Zadanie 1 - Stworzenie systemu monitorowania zjawiska drop-out
  • opracowanie zarządzenia Rektora zawierającego opis postępowania oraz zakres zadań przypisanych poszczególnym jednostkom organizacyjnym Uczelni
  • zatrudnienie w wymiarze 1 etatu pracownika ds. monitorowania drop-outu,
  • zakup systemu informatycznego do monitorowania drop-outu.
  • Zadanie 2 - Optymalizacja procesu rekrutacji
  • spotkania w szkołach ponadpodst.: prezentacja specyfiki poszczególnych kierunków studiów, perspektyw rozwoju i zatrudnienia,
  • opracowanie filmów skierowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych, w celu praktycznego zaprezentowania programów studiów oraz zagadnień poruszanych w ich trakcie (utworzenie Centrum E-learningu),
  • rozbudowa systemu informatycznego REKRUTACJA o nowe funkcjonalności umożliwiającego kompleksowe zarządzanie procesem rekrutacji.
  • Zadanie 3 - Wsparcie Biura Karier
  • wzmocnienie działalności BK poprzez zatrudnienie doradcy zawodowo/edukacyjnego w wym. pełnego etatu,
  • zakup systemu informatycznego dedykowanego dla Biur Karier.
  • Zadanie 4 - Działania prewencyjne na rzecz zmniejszenia drop-out
  • zajęcia wyrównawcze z praktycznej nauki języka oraz tematów najbardziej problematycznych dla 140 studentów Uczelni,
  • zatrudnienie psychologa w wymiarze 1/2 etatu, w ramach projektu zaplanowano zapewnienie wsparcia psychologa obejmujące m.in. z radzeniem sobie ze stresem, trudnościami emocjonalnymi, rozwiązywania problemów z nauką,
  • zakup kabin akustycznych oferujących spokojne środowisko sprzyjające koncentracji i skupieniu,
  • zakup systemu informatycznego wraz z aplikacją mobilną wspierające studentów w bardziej efektywnej komunikacji na linii uczelnia student uczelnia.
  • Zadanie 5 - Innowacje w kształceniu - wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji oraz szkolenia nauczycieli akademickich
  • utworzenie Centrum E-learningu, w ramach projektu zostanie powołana jednostka, zatrudnieni pracownicy oraz zakupione wyposażenie. Główne zad.: tworzenie materiałów dydaktycznych dla studentów w celu samokształcenia,
  • rozszerzenie posiadanej przez uczelnię platformy edukacyjnej o aplikację mobilną wspierającą organizację i prowadzenie kształcenia hybrydowego,
  • doposażenie sal dydaktycznych w nowoczesny sprzęt,
  • rozbudowa systemu informatycznego Dziekanat o nowe funkcjonalności,
  • szkolenia z nowoczesnych metod dydaktycznych w tym związanych z tworzeniem materiałów do e-learningu. W ramach projektu szkoleniami zostanie objętych 30 nauczycieli..
Edytuj treść
  • Główne rezultaty projektu:
  • WSJO stanie się Uczelnią, która dostosuje kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.
  • Minimum 126 studentów/tek nabędzie kompetencje z poszczególnych zagadnień w ramach kompleksowych udokumentowanych zajęć wyrównawczych.
  • Minimum 27 nauczycieli akademickich nabędzie kompetencje w ramach organizowanych dla nich szkoleń z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych.
  • Rezultat długoterminowy:
  • obniżenie wskaźnika drop-outu na WSJO
Edytuj treść
Harmonogram zostanie uzupełniony, gdy dostępne będą konkretne formy wsparcia.
Edytuj treść
  • Kierownik Projektu - Magda Borkowska magda.borkowska@wsjo.pl
  • Asystent Kierownika Projektu – Weronika Wrońska weronika.wronska@wsjo.pl
  • Specjalista ds. rozliczeń – Kamila Szymańska kamila.szymanska@wsjo.pl
  • Specjalista ds. kadrowych – Monika Cevher monika.cevher@wsjo.pl

Istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, zwaną dalej „KPON” . Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów w ramach Programu z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą: 1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub na adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa, 2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

REALIZOWANE

PROJEKTY

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij