Przyciągające uwagę i nietuzinkowe, oryginalne prezentowanie treści to wymóg nowoczesnych mediów, spójne z oczekiwaniami współczesnego odbiorcy. Odbiorca staje się dzisiaj aktywnym uczestnikiem procesu tworzenia, jest inspirowany do formułowania własnych opinii, podlega wpływom, reaguje, podejmuje działania. W tym obszarze rośne potrzeba takiego właśnie, nowego, aktywnego komunikowania szeroko rozumianej kultury.

Nowoczesne media to wielowymiarowe możliwości. By efektywnie z nich korzystać w promowaniu i prezentowaniu kultury, trzeba budować kompetencje zarówno w merytorycznym obszarze tematu, jak i doskonalić znajomość ich funkcjonowania i budowania dostosowanej do nich narracji.

Celem studiów podyplomowych TWORZENIE W NOWYCH MEDIACH jest praktyczne przygotowanie Cię do tworzenia skutecznych, angażujących, inspirujących i ciekawych treści o szeroko rozumianej kulturze. Dzięki warsztatom kreatywnym, nauczysz się, jak tworzyć treści w nowych mediach, aby osiągnąć sukces.

STUDIA PODYPLOMOWE HYBRYDOWE

DLA KOGO

Oferta przeznaczona jest dla osób, które ukończyły studia I lub II stopnia.

CZAS TRWANIA

Zajęcia odbywają się przez 2 semestry, łącznie 160 godzin zajęć.

FORMA ZAJĘĆ

  • warsztat
  • panel dyskusyjny
  • zajęcia interaktywne
  • prezentacja
  • wystąpienie

FORMA STUDIÓW

Zajęcia online + 3 zjazdy stacjonarnie.

Kierunek powstał z myślą o osobach, które chcą w praktyczny sposób pogłębić swoją wiedzę i udoskonalić umiejętności związane z tworzeniem oraz promowaniem treści kulturowych w świecie mediów. Studia zaprojektowano z myślą o osobach angażujących się w kreowanie przestrzeni dla kultury w nowoczesnych mediach. Osób, które chcą aktywnie i skutecznie zarządzać informacją kulturową, w tym m.in. do animatorów, dziennikarzy, krytyków, organizatorów, ekspertów, niezależnych twórców treści internetowych.

Zajęcia prowadzone przez najlepszych wykładowców reprezentujących różne dziedziny naukowe i kompetencje zawodowe. Wyselekcjonowana kadra składa się z osób od lat związanych z funkcjonowaniem kultury w różnych jej aspektach:

JAK OPOWIEDZIEĆ MUZYKĘ?

MARCIN KOSTASZUK – WYDZIAŁ KULTURY UMP

1993–2013 dziennikarz muzyczny (ponad 1000 tekstów w „Głosie Wielkopolskim”, „Muzie”, „Machinie” i „Teraz Rock”). Od 2013 roku pracuje w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Poznania. Autor scenariusza wystawy stałej Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Twórca, razem z prof. Rosławem Szaybo, Konkursu Na Najlepszą Okładkę Płytową 30/30. Inicjator i współautor koncepcji Poznańskiej Nagrody Literackiej, festiwalu Słowa w Piosence „Frazy”, a także wykorzystania Wolnego Dziedzińca Urzędu Miasta Poznania na cele kulturalne. Autor cyklu artykułów do książki „Wielkopolska: Alfabet muzyczny” (2020).

MEDIALNY WIZERUNEK ARTYSTY

PROF. DR HAB. MIROSŁAW PĘCZAK – tygodnik „POLITYKA”

Kulturoznawca i socjolog, dziennikarz, animator. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Interdyscyplinarnego Zakładu Badań nad Kulturą na Wydziale Pedagogicznym. Krytyk kultury i znawca grup subkulturowych. Wieloletni publicysta tygodnika „Polityka”, ogłaszający teksty także na łamach „Więzi”, „Gazety Wyborczej” czy „Literatury”. Odznaczony medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Autor licznych publikacji naukowych, w tym m. in: „Subkultury w PRL: opór, kreacja, imitacja” (2013), „Mały słownik subkultur młodzieżowych” (1992), „Muzyczne przygody gustu ludowego: o społecznym funkcjonowaniu polskiej muzyki popularnej po 1956 roku” (2021).

PROJEKTY W KULTURZE
DZIENNIKRASTWO ONLAJNOWE

DR MARLENA WIECZOREK – FUNDACJA MEAKULTURA

Ekspertka z zakresu kultury muzycznej, kuratorka; muzykolożka. Managerką kultury, redaktor naczelna czasopisma www.meakultura.pl oraz pomysłodawczyni wszystkich projektów Fundacji MEAKULTURA. Jurorka „Paszportów Polityki” oraz „Koryfeuszy Muzyki Polskiej”, organizatorka Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”. Ekspertka European Research Executive Agency (REA). Opublikowała szereg artykułów i pięć książek. Kuratorka monografii „From Poland with Music. 100 Years of Polish Composers Abroad (1918-2018)”, London – New York – Warsaw 2021.

PRAKTYKI NOWYCH MEDIÓW

DR MICHAŁ KRAWCZAK – HAT RESEARCH CENTER

Kulturoznawca, specjalista z zakresu nowych mediów. Współautor i główny wykonawca projektów badających eksperymentalne formy współpracy (np. NCN „Sztuka jako laboratorium nowego społeczeństwa. Konsekwencje przełomu post-technologicznego”, NPRH: „Środowiska negocjowane. Nowe praktyki humanistyczne w badaniach transdyscyplinarnych”). Gold Medal za wystawę „Post-Apocalypsis” na PQ w Pradze, finalista w europejskim konkursie Fedora Prize w kategorii Interactive Media za transoperę „Solastalgia” (wraz z Rafałem Zapałą). Opublikował m.in. “Ikona. Eseje o sztuce Mariny Abramović” (2020). W dorobku ma wizyty studyjne w Planetary Collegium Plymuth, UK, Academy of Fine Arts + ZKM Karlsruhe i University of Arts and Design + Ars Electronica Center w Linzu. Odbył międzynarodowe szkolenia z zakresu wykorzystania metod projektowania mediów, open source reseaerch, OSINT i content verification.

PROMOCJA KULTURY

DR PIOTR FIRYCH – UAM POZNAŃ

Kulturoznawca. W latach 2013-2023 zaangażowany w pracę nad kilkunastoma projektami badawczymi, finansowanymi m.in. z funduszy Erasmus+ UE (trzyletni projekt badawczy „CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development”), czy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (projekty „Nowe lokowanie instytucji publicznych w miejskich ekosystemach kultury w Polsce” oraz „Oddziaływanie festiwali na polskie miasta. Studium kompetencji kadr sektora kultury oraz synergii międzysektorowej”). Absolwent marketingu i studiów latynoamerykańskich (Aalborg University w Danii), a także dziennikarstwa i komunikacji społecznej (Uniwersytet Łódzki / Uniwersytet Autonomiczny w Barcelonie). Jego praca doktorska została wyróżniona w XVIII edycji konkursu na najlepsze prace doktorskie organizowanego przez Miasto Poznań (2022 rok).

DYPLOMACJA KULTURALNA

MAGDALENA NOWAKOWSKA –
AGENCJA DS. ROZWOJU ONZ

Menadżerka, tłumaczka, antropolożka, pieśniarka. Dyrektorka i założycielka festiwalu Art Zona. Założycielka i managerka pierwszego na Kaukazie anglojęzycznego radia GIPA przy Gruzińskim Instytucie Spraw Publicznych w Tbilisi. Pomysłodawczyni i managerka festiwalu Art Gene w Tbilisi, największym tego typu wydarzenia w regionie. W latach 2003–2007 korespondentka „Gazety Wyborczej” na Kaukazie. Ekspertka ds. Mediów, Promocji i Kultury w Ambasadzie RP w Tbilisi (2010-2014). Tworzyła i realizowała strategie komunikacji misji United Nations Development Programme w Gruzji w odniesieniu do działań i projektów o charakterze rozwojowym i humanitarnym.

PROGRAM/MODUŁY

Atutem programu jest jego uzupełnienie o zajęcia związane z pozyskiwaniem funduszy i zarządzaniem projektami zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij